Back to the...

... brottsplats.

Tjejkväll. Lucköppning (alla hade en lucka men ingen hade alla. Men nu har vi det.)

Emma: Det var som att han skulle ha en tråd i arslet!

Värdinnan berättade en jobbig historia, Angel och jag höll på att avlida av skratt. Det var verkligen inte särskilt snyggt av oss, men hon lät så roligt! Angel alltså. Jag vet inte om mammaledighet är så bra för 'na, hon verkar utveckla konstiga sociala vanor?

Angel: Jag kan inte äta löjrom, det känns som att klämma finnar!
Den skriver jag i och för sig under på!

Jag tänker inte ge mig in i nån genusdebatt idag, håller på att återupptäcka kunskap på det området så jag nöjer mig med en stilla betraktelse. Det är svårt att förklara hur befriande det är att spendera en fredag med tre tjejer, som har helt olika roller i mitt liv och som bjuder på tre helt olika personligheter, men som ändå är lika på ett sätt: jag kan vara mig själv för en stund (snygg allusion till Norrlands Guld-reklamen va? Håller på med reklamanalys i en klass just nu). Jag läste ett reportage i DN igår om en pojkskola mitt ute i ingenstans, och även om jag är emot tanken på en "elitskola" enbart för män kan jag förstå lite av protesterna som dök upp när frågan om kvinnors tillträde till skolan väcktes. Utan det andra könet (fritt för tolkning) är det svårt för det första att utveckla alla sina sidor. Vi begränsar samtidigt som vi berikar varandras liv. Trixigt. Hade det varit killar på vår tjejfest kan jag garantera att kvällen hade blivit en annorlunda upplevelse (fritt för tolkning igen) än vad den var.

Angel: Ja, jag sög lite på den?

Kommentarer
Postat av: Angel

Vad sög jag på? ;)



Du glömde det där med bildörren, det var nog då jag skratta som mest! :P

2012-01-31 @ 08:59:30
URL: http://annakarinkarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0