Why don't you...

... give me a call?

De envisa försäljarna från Bredbandsbolaget ger inte upp. Det gör inte jag heller.

Försäljare: Hej Jessika jag ringer från Bredbandsbolaget blablabla. Nu är det så här att vi har ett avtal med Viasat som innebär att du får ett Viasatpaket blablabla med såochså många TV-kanaler.
Jag: Det låter ju jättebra hörredu, men jag har ingen TV.
Försäljare (efter dramatisk tystnad): Va? Har du ingen TV? Alltså... Jag ringer inte från Radiotjänst?
Jag: Haha, nej jag vet, men det spelar ingen roll, jag har fortfarande ingen TV.
Försäljare: Men... då... tänker du skaffa en?
Jag: Nej.
Försäljare: Nä. Okej. Då får jag tacka för mig.

Eller tacka för mig-tacka för mig som Stenmark skulle ha uttryckt det.

Kommentarer
Postat av: Tor

Haha! En annan variant som jag brukar köra med är att svara ett misstänkt samtal för att sedan ge telefonen till Zeke som blir riktigt munter och glatt babblar på medan man hör lite tyst "hallå? hallå?" i luren.. Win win för mig och Zeke helt enkelt!=)

2012-02-11 @ 11:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0