Jessika lagar...

... del 2.

För några månader sedan pajade min nya fina kaffebryggare. Jag åkte tillbaka till det stora företaget från Tyskland och bytte till en likadan. För några veckor sedan började även den nya bryggaren att krångla. Jag blev mäkta förbannad. Muttrade för mig själv några dagar medan bryggaren betedde sig konstigt, vägrade brygga ibland och bryggde märkliga dekokter av varierande konsistens och färg när jag väl fick nånting ur den.

Så slog det mig. Hm. Att döma av mina duschväggar har Gävle RÄTT kalkrikt vatten. Har jag avkalkat bryggaren sen jag köpte/bytte den? Eh. Nä. Så nu har jag lagat inte bara bil utan min kaffebryggare också.

Vän av ordning (Per alltså) kanske hävdar att man inte lagar en bryggare genom att avkalka den men hey. Det här är min blogg. Jag kallar det vad jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0