Shame shame shame...

... shame on me.

De senaste dagarna har jag haft ett litet problem. Det är nämligen farligt för en Jessika att ha för lite spänning i livet, eftersom det OUNDVIKLIGEN leder till att en Jessikas hjärna hittar på roliga tvångstankar/fixa idéer att sysselsätta sig med.

Exempel 1: Häromdagen kom en Jessika på den fullkomligt BRILJANTA idén att skicka flaskpost via kommunens skrivare. Hur? Enkelt. Eftersom vi alla är uppkopplade på samma nätverk har vi tillgång till varandras skrivare också. Jag kan alltså I TEORIN skriva ut alla mina dokument på en obskyr liten skrivare längst in i ett Vasaförråd. ELLER så kan jag skicka mystiska brev till kollegor i andra arbetsrum. Eller på Polhem. Eller på Borgis. Förstår ni vilka möjligheter som uppenbarar sig? Jag tänker "Smågalen (ja man lär ju fräscha upp sanningen lite) lärarinna söker Yatzymotspelare. Svara till rum *** Vasas huvudbyggnad. Och ge helst detta brev till den snyggaste, yngsta (i den ordningen) killen i rummet."

Exempel 2: På gymmet. Förutom jag är det två killar (en äldre, en yngre) på gymmet. När jag öppnar dörren och går in i "hallen" låter det som om de två har sex. Med varandra. Jag tvekar lite innan jag trots allt går in (ja man vill väl inte sabba stämningen?!). De befinner sig i varsitt hörn av gymmet och lyfter vikter/går på en crosstrainer. Okej tänker ni, var har du tvångstanken/den fixa idén? Jo, jag kan inte sluta tänka "Jag gör det också, jag stönar som om jag..." bara för att se reaktionen. Jag måste bara sluta skratta först.

Alltså, mitt liv är ju inte TRÅKIGT eller så, men eftersom jag mår så oförskämt bra har jag inga hang-ups just nu, så jag tror helt enkelt att min hjärna inte riktigt klarar av all harmoni. De e int lätt e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0