Ja jag erkänner...

... jag är en lat jävel. I'm lazy and I'm proud to be lazy! Byt ut "lazy" mot "Irish" så får ni repliken som mina irländska house mates tvingade mig att träna in med irländskt uttal. Det gick så där.

Apropå (som jag äntligen lärt mig stava, det krävdes bara att jag förstod att det kommer av "a propos". För där är det ju inget dubbeltecknat p! Haha!) Irland så var ju min vän Matts där för några veckor sedan. När han kom hem hade han en present med sig. Jag KAN ha hintat om att jag gillar whisky fudge. Det kan också ha varit så att jag använde något färgstarkare ordalag än just "gillar".




Förutom att smaska whisky fudge har jag de senaste veckorna drömt helt sanslöst sjuka drömmar. Hm, nu när jag tänker efter kanske det hela hänger ihop? Never trust the Irish... Hursomhelst, drömmarna är mycket verklighetstrogna förutom att de innehåller fullkomligt surrealistiska sekvenser. Därför blev jag lite fundersam på om jag verkligen var vaken häromdan när jag tittade över på grannhuset och såg detta:




För dig som inte ser så bra: huset är täckt av fåglar. Det var många fler än de som syns på bilden. Jag blev lite rädd.

Ehm ja! Vidare till nästa ämne så att jag får visa de FINA bilderna jag tagit de senaste dagarna. I torsdags var jag modell för en dag. Man skulle ju kunna tycka att en normal människa på frågan "vill du modella underkläder på en möbelaffär?" svarar NEJ FÖR H-VETE och det... har man nog helt rätt i. Jag och några till hade dock inte sinnesnärvaro att tacka nej och hamnade därför inte bara i underkläder utan också i balklänningar inför en hel del folk.


Lisa, Emma och Monica...                                              ... och Anette!


Jossan var konferencier...                                        ... och Linda var vackrast som vanligt!

I fredags hade jag bytt lektioner kors och tvärs och var så förvirrad i slutet av dagen att jag inte förmådde göra nåt vettigt alls. Så jag fredagsstädade skrivbordet istället. Det gjorde inte mina kollegor.



Och så blev det helg. Och då gick jag på hockey. Och då förlorade Modo. Och då blev jag förbannad. Men sen blev det söndag och då blev jag tröstad av bästa brudarna. Och då kändes det lite bättre. Om jag fortfarande jobbar som svensklärare? You betcha.




Slutligen försökte jag laga lite mat. Det gick både bra och dåligt.



Gissa vilket som är det "bra" exemplet.

Kommentarer
Postat av: Angel

Man tackar för den otroligt vackra bilden på mig!

Tur jag har ett barn som drar blickarna till sig ;)



Vad har du fått upp i den pannan? Det till höger såg gott ut! =)

2011-10-24 @ 10:26:13
URL: http://annakarinkarlsson.blogspot.com
Postat av: Malin

Kuuuul med fina bilder. Jag har bara ett request; en mannekängbild på dej?! :)

2011-10-24 @ 11:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0