Det är ju det här...

... jag menar!!!

"Fast vad jämställda parrelationer egentligen betyder är inte solklart. Det säger till exempel ingenting om maktförhållandet i en relation. I sociologen Carin Holmbergs avhandling ”Det kallas kärlek” djupintervjuades tio politiskt intresserade par utan barn som ansåg sig själva vara jämställda. Resultatet visade att kvinnorna och männens olika sätt att visa kärlek skapade en obalans i relationen. Mönstret var att männen snålade på bekräftelse, medan kvinnorna konstant bekräftade sin partner. På så sätt fick männen omedvetet ett övertag i förhållandet – trots de högt ställda ambitionerna om jämställdhet och rättvisa."

Ur DN.

Märk ordet "omedvetet". Det finns bara ett sätt att göra omedvetna handlingar medvetna, genom att rikta uppmärksamheten mot dem. Att säga "Men du vet, jag ÄR inte sån" på förfrågningar om fler sms/komplimanger/frågor är ICKE okej.

Killar säger ofta att de inte förstår sig på tjejer, så här får ni ett litet tips: slösa med ärlig bekräftelse, se det inte som ett nederlag att erkänna att hon är fin/bra/smart/rolig. Man kan inte bli bra på något man inte tränar på, eller hur? Och om din partner mår bättre av att du blir bättre på att ge henne det hon behöver, vad i hela HELVETE är det som stoppar dig?

Ah, jag blir så glad när det kommer undersökningar som gör mina åsikter legitima och väl underbyggda. Hohoho.

Kommentarer
Postat av: Lojsan

Vilket härligt inlägg Jessika! =)

2011-10-03 @ 14:02:14
Postat av: Jenny

Jag tvivlade aldrig på att det du sa var rätt, men det måste ändå vara skönt att få det så väl bekräftat! You go sis! Jag håller på dig jag!

2011-10-06 @ 20:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0