Vad är väl...

... en helg i Hällsjö? Alltid alldeles underbar.

I torsdags bestämde jag mig för att eleverna kunde klara sig utan mig en fredag och så drog jag hem till mor och far i Hällsjö. En strapatsrik resa minst sagt. Jag fick inte tag på godis förrän i Sundsvall och från Sundsvall till Härnösand hamnade jag precis framför ett par som förde ett minst sagt... ointressant, för att inte säga ointelligent samtal. Ett tag diskuterade de var busstoaletten fanns. Det var i och för sig ganska underhållande.

Väl hemma sölade jag ner halva familjen Viklund med vatten (den bjuder jag på!), fick jag en massa god mat, hann vi med en tripp till Sollefteå och fick jag slutligen tag på en riktigt snygg byrå. Ja, vissa skulle säkert kalla det sideboard eller bänk eller linneskåp, jag kallar den ett stort jävla ekschabrak. Men snygg är den. Och Bacardi förstås. Den är också snygg:



Dessutom hade mamma lyckats gömma en påse glutenfria havrekex i frysen sen i julas som jag fick nöjet att äta upp! Mumma!



Vi spelade förstås spel också, både med nämnda familj Viklund och på egen hand. Far...



...mor...


och jag försökte tappert besegra varandra i Harry Potter-kunskaper.


Jag vann. Dessutom fick jag skjuts hela vägen till Gävle av mina underbara päron som förstod hur gärna jag ville ha ner schabraket på en gång. I vår familj är tålamod överskattat.

Citaten då? Jo, jag råkade söla vatten över dem med. Sorry. Men jag hittade lite glömda citat från i julas hemma på pianot! Håll till godo:

Mamma: Butch, lägg av! SNUGGE!
Vad är en Snugge? Vad GÖR en Snugge? Ni vill inte veta.

Jag:
Vi är här, vi har trevligt!
Jenny: (vrålar) BUTCH! (fortsätter i normal samtalston) Ursäkta.

Therese: Den står lite sniskigt?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Med tanke på vad Butch gjorde när mor kallade honom för "snugge" så kom vi väl fram till att det var kortformen för Snuskgubbe...



Och ja vadå, i familjen Nilsson anses det väl synnerligen normalt att bråla lite nu och då...;P

2011-03-17 @ 17:54:09
Postat av: Tor

Med tanke på att jag alltmer ofta springer på dej i Läkerolen under Brynäsmatcherna så börjar jag tro att du gått över till den goda sidan! Blir det till att investera i en snygg match-outfit till nästa säsong måntro? 100-årsjubileum och allt!=)

2011-03-18 @ 08:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0