Bättre att förekomma...

... än att förekommas. Eftersom jag vet att det förr eller senare kommer att dyka upp nånstans (tack vare Jossan) så är det väl lika bra att jag tar upp det själv. Hej, jag heter Jessika och jag är en skjutshora.

Ja. Det är sant. Jag gör nästan vad som helst för att slippa gå upp till dansklubben (kom igen, jag har mätt och det är över tre kilometer!). Så de senaste veckorna har jag lyckats få skjuts av 1,2,3,4,5,6,7 olika personer till och från dansen. Varför jag inte går? Prova hålla samma tempo som Jossan och Peter i en och en halv timme så vill jag se ER gå tre kilometer sen!

När jag kom hem var jag tvungen att inmundiga en Resorb. Har svettats ut motsvarande tre dagars vattenintag (minst) att döma av hur kläderna såg ut efter kursen, så jag tyckte det var bäst. Man vill ju vara i form för jobbveckan. Särskilt om det blir innebandy igen på onsdag.

Annars har jag nästan ätit ihjäl mig vid ett flertal tillfällen i helgen, inklusive alldeles nyss. Fast värst var det igår, potatisgratäng, fetaostfylld kyckling och päronsallad. Jag blev själv rätt imponerad över hur mycket jag åt. Sen dog lördagkvällen totalt. Jag däckade som en uppsköljd val på en skinnsoffestrand.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken underbar liknelse!

"Jag däckade som en uppsköljd val på en skinnsoffestrand."

Så lätt att känna igen sig i. :-)

2011-03-28 @ 18:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0