Vill du ha hjälp...

... så ring!

Jag har jobbat hårt på det där med bilkörning senaste tiden. Vågat testa nya vägar (och kört fel nå så grönjävligt i mina egna kvarter), parkerat på nya ställen men framförallt: bogserat Matts tuffa sportbil! Min lilla Pärla och jag fick agera räddningstjänst och åka ut till golfbanan igår efter att Matts insett att alla andra var för berusade för att köra en lördagkväll (jag skötte ju festandet den här helgen i fredags så...). Annars tror jag faktiskt inte att jag hade blivit tillfrågad. Helt ärligt. Och det beror inte bara på Pärlans rostangripna dragkrok (den har gått igenom besiktningen!) utan kanske mest på min... eh... ovana? När det gäller bärgning alltså. Men det var kul! Utom när jag höll på att köra ner i diket. Och Matts pekade ÅT FEL HÅLL (nej, jag såg INTE fel, han PEKADE fel!) så att vi tog en nätt liten omväg på ett par kilometer. Nästan så att jag skulle kunna tänka mig att göra det igen. Vi kan bli den nya Räddningspatrullen jag och min Pärla.

En vecka kvar nu. Sen. Är. Det. Sommarlov. Jag tänker inleda med en vecka i Hällsjö, och förhoppningsvis hinna med några dagar i Härnta veckan innan midsommar. Nån som vill ha mig då?

Kommentarer
Postat av: Maria

Vill ju alltid ha dig ;)

2011-06-12 @ 19:27:00
Postat av: Anna

Åh, fel! Jag kommer upp torsdagkväll, dan före midsommar! Och är hemma en vecka sen. Nån chans att ses??

2011-06-12 @ 19:59:56
Postat av: Jess

Jag kan tänka mig att stanna till i Härnta på vägen tillbaka till Gävle också, kanske söndag-måndag efter midsommar eller nåt? :)

2011-06-14 @ 17:36:24
URL: http://jessikavingakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0