Hur man...

... snabbast och mest smärtfritt blir av med en telefonförsäljare. Utan att ljuga eller vara otrevlig. Till saken hör också att jag låtit dem ringa ungefär 20 gånger innan jag svarade, allt för att bygga upp deras förväntningar på samtalet:

Säljare från Bredbandsbolaget: Ja Jessika, nu har jag ett jättefint erbjudande till dig! Jag ser att du har vårt snabbaste bredband just nu, så du betalar ungefär 300 kronor i månaden? Vad skulle du säga om jag sänker din månadsavgift med 50 kronor i ett år och du får 49 digitalkanaler att titta på?
Jag: Jag har ingen TV.
Han: Va?! Har du ingen TV?
Jag: Haha, nä!
Han: Men... Hur tittar du på film då?
Jag: På datorn, jag har inte så höga krav serrö!
Han: Du tänker inte skaffa en TV då?
Jag: Absolut inte!
Han: Absolut... Eh jaha.. Då har ju inte jag så mycket att erbjuda.
Jag: Haha, nä det verkar inte så!
Han: Ja ha en trevlig kväll då.
Jag:
Du, detsamma.

Notera att mina "haha" höll en mycket trevlig ton.

Kommentarer
Postat av: Someone who knows

Haha vi som hört dina "haha" vet hur tonfallet kan vara.

2011-06-13 @ 22:52:25
Postat av: Therese

men...vi hade ju kommit på en annan metod, fast jag minns den inte??

2011-06-15 @ 02:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0