Every night in my dreams, I...

... eh... Ja... Funderar återigen seriöst på drömtydning. Eller terapi. Eller hjälp helt enkelt.

Inatt drömde jag att jag var i Hällsjö med min nya resväska. Pysen pissade förstås ner hela innehållet, så jag skulle tvätta alltihop. Tyvärr hade jag lite bråttom eftersom jag skulle med ett plan (eller så var det Therese som skulle med planet, den biten är något oklar) så jag hade inte riktigt tid att starta tvättmaskinen. Familjen Viklund hade lånat Pärlan (bilen), men så fort de kom tillbaka måste vi åka. Någon föreslog att jag skulle tvätta kläderna i toaletten, vilket plötsligt kändes som en lysande, tidsbesparande idé. Tyvärr (igen) spolade jag ner mina favoritstrumpor och insåg precis när de försvann att det där med toan antagligen var dagens (nattens?) sämsta förslag. Givetvis var jag inte längre i Hällsjö heller vid det här laget utan i morfars hus i Jang. Hursomhelst, blöta kläder i plastkasse, ner i resväskan bara (fick jobba hårt med att få igen den, säkert ett sätt att bearbeta våra ansträngningar i Skottland, eller hur systrar?) och iväg i Pärlan. Sen minns jag inte vad jag gjorde av resväska och allt men jag åkte istället till Härnösand där jag bodde (förstås). Fast jag fick inte sova i min lägenhet utan vi skulle campa i ett bergsutrymme under staden (japp. Självklart.). Vi var då givetvis jag, instruktörerna på GRRC och lite löst Härnösandsfolk (jajemen Fraj, du var med). Jag försökte få en plats så nära den snyggaste killen som möjligt (jag minns inte vem det var, helt ärligt!) men misslyckades gravt eftersom jag var höjdrädd och inte tordes gå över avgrunderna till platsen där han sov. Då bestämde jag mig för att det bara är idioter som sover på berggolv och klättrade upp ur kloakerna till min lägenhet (trodde jag). Problemet var bara att gången ledde till Vasaskolan (som såg ut som min gamla gymnasieskola på insidan) där studenterna sprang ut på trappan och den enda vägen ut var... ja just det. Att leka student.

Nä men så där då. Jävla tur att det snart är sommarlov.

Kommentarer
Postat av: Tor

Jag vet ju inte så mkt om dina drömmar men jag förstår att det kan vara lite kämpigt att få plats bredvid mej när man ska till att campa på ett berggolv..;-)

2011-06-06 @ 20:47:46
Postat av: /Mylla

Jang har a varit på semester med farmor och farfar när ja var liten!

2011-06-08 @ 00:52:09
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Therese

Haha, ja du Tor, det ar inte latt att vara snyggaste killen. Hade du varit smartast hade du sovit dar tjejerna var och inte pa andra sidan avgrunderna. ;-)

2011-06-09 @ 21:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0