En helt vanlig semester

Ja. Istället för att ha sommarlov har jag alltså snart målat om ALLT som går att måla i lägenheten. Tyvärr har jag fortfarande en hel del kvar, så jag räknar med minst en veckas arbete till eftersom mina patetiska försök till hjälpfiskande på FB inte riktigt har gett det utfall jag hoppades på. Dock hade jag storartad hjälp av den fantastiska Anette som inte bara kan måla utan som också är en ovanligt klok kvinna. Det finns ju tillfällen när man blir erbjuden hjälp av folk och man liksom känner "Jamen JIPPIE!" och så inser man halvvägs in i en fantastisk ointressant monolog om dennes privatliv att det fan hade varit bättre att göra alltihop själv. Så är det inte att arbeta med Anette.

Jag har i dagarna även hunnit med att agera underklädesaffärsbiträde. Det var hemskt roligt. Jag har, som många redan vet, en sjuk faiblesse för att "blippa" varor (ÄLSKA självscanning!), och att dessutom få låtsas veta allt om badmode och BH-storlekar och KOMMA UNDAN MED DET är mycket bra för självkänslan. Do try this at home folks. Tyvärr uppvägde jag mina people skills med en osedvanlig klantighet (eller okej då. Den är ganska vanlig in the life of a Jessika) och lyckades plombera mig i tummen, slå in en CHECK istället för en VÄRDEcheck (ja för man har ju sett hemskt många checkar de senaste hm... få se nu... tjugo åren?) och hamna en hårsmån från döden. Förnedringsdöden alltså. Jag stannade med pannan mindre än en centimeter från butikens GLASVÄGG som separerar de två ingångarna. Ja. Ett gäng tonårstjejer såg det hela och skrattade hela vägen ut ur gallerian. Jag hörde dem.

Jossan: Vi är rätt bra på att säga ja.

För övrigt har jag fastnat för en ny serie, "Miranda". Det är längesen jag skrattade högt i min ensamhet (eller nej, men det är längesen jag skrattade åt nåt annat än mig själv i min ensamhet) men den här serien är helt jävla obetalbar. Se den. Annars kommer ni aldrig att förstå det roliga i att jag och Angel har börjat skratta med Barbie Girl som modell.

Angel: Ligger den en kvar är jag så här att då börjar jag på en ny så ingen ska tro att jag gjorde slut på det första hålet.

Kommentarer
Postat av: Fraj

Jag hade kunnat hjälpa, om jag bott i Gävle alltså. För jag är en jävla fena på att måla om! Man blir det om man växt upp med en något... ombytlig mamma. Sparmåla, JAJJAMÄN!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0