Tack för idag...

... tack för en underbar vanlig dag! In the life of en Jessika.

1. Kliver upp hos Matts. Eller vänta. FÖRSÖKER först kliva upp hos Matts men blir fasthållen av sängmonstret som tycker att jag ska snooza. Eftersom han har ungefär nollgradigt i sovrummet gjorde jag bara halvhjärtade försök att komma loss.
2. Promenerar hem. Det är kallt. Jävligt kallt.
3. Äter frukost. Konstaterar att jag har lite ont om tid så kastar om i rutinerna och gör kaffe direkt efter frukosten. Blir fruktansvärt mätt.
4. Konstaterar att jag har alldeles för lång lugg. Bestämmer mig för att boka frisörtid.
5. Går i god tid mot fotvårdsmänniskan jag bokat tid hos. Har man friskvårdskuponger ska man göra av med dem snarast! Jag HATAR att hitta kuponger där bäst före-datumet gått ut!
6. Inser att jag tagit fel på adress. Blir lite uppjagad.
7. Ringer till Matts och ber honom kolla adressen. Fryser nästan fingrarna av mig.
8. Blir rått utskrattad.
9. Hittar till fotvårdsmänniskan. Bara fem minuter sen. Förklarar att jag har lite nagelfobi och gömmer mig i en tidning. Befinner mig några minuter senare i en hurtig konversation med fotvårdsmänniskan. Hon har också norrländska rötter. Vi bondar. Hon rekommenderar tåringar.
10. Går mot stan. Det är fan kallt. Strosar runt i lite affärer. Köper en liten present till Angel. Nä hon fyller inte år? Det är en lite vuxnare variant av "Mina vänner" där man ska fylla i trevliga fakta om sig själv. Jag tyckte hon behövde en sån.
11. Får helkroppsmassage (ja jag betalar för den, det är inte direkt Matts lunchnöje om ni trodde det!).
12. Möter Angel på stan, parkerar arslena på Waynes och stannar där så länge vi bara kan. Jossan joinar oss också, classy som vanligt.

Jag: Jobbar men skulle vilja... (Funderar på vad jag ska fylla i rutan)
Jossan (reptilsnabbt): Sluta.

13. Hittar en bok som heter Norpan. Som jag! Fast egentligen heter den Nordan, men where's the fun in that?
14. Går med Angel och Jossan på stan. Går in på Twilfit. PURE EVIL! Halva reapriset. Sen minns jag inget mer.




Man ska alltid tvätta nya kläder! Oj. Det blev uppochner.

15. Kommer hem. Konstaterar att jag gjort av med frisörbudgeten på trosor och klipper luggen på mig själv. Snuttigt.


Nä jag är inte arg. Jag är koncentrerad.

Kommentarer
Postat av: Angel

Duu... vad hade du i pannan där? ;)

2011-01-28 @ 10:00:52
Postat av: Anna

Sängmonstret?? Är det Matts eller nån kusin till John Blund??

Apropå massage - killar är ändå skitkassa på att massera. De glömmer alltid bort de ställen som behöver masseras.

2011-01-29 @ 10:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0