Not a sinner, nor a saint?


But I cuss,
And I smoke,
I laugh at dirty jokes.
The minor vices, man I know 'em well.
I've closed down bars.
I've lusted in my heart.
My exes think I oughta burn in hell.
But the devil, he won't notice when I die.
Yeah, don't you figure he's got bigger fish to fry?

Country music liksom... Beskriver alla delar av livet, till och med de där små som man inte tänker så mycket på till vardags. Som det här med att skämmas. För att skämmas måste man ju tycka att det man gjort är alldeles rysligt fel. Idag till exempel så glömde jag att jag lånat ett bananskal för att lägga tepåsen på. Jag hade givetvis tänkt ta bort hela högen men så... tyckte min hjärna att andra saker var viktigare. Och det är PRECIS såna här saker som jag går runt och får dåligt samvete för. Då kan man inte vara en särskilt ondsint person va? Eller så är det såna här saker jag går runt och TROR är det värsta jag gör, medan det i själva verket är mina MINSTA synder?! Ojoj.

Igår fick jag en spontankram av en elev. Bara så där liksom. Eller kanske för att hon fick MVG på kursen.

Kommentarer
Postat av: Tor

Din tvillingsyster ha minsann ärat mej med ett alldeles eget blogginlägg. När ger du mej den äran?!? :-p

2011-01-14 @ 09:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0