Högt och lågt

Ibland tycker jag att mitt jobb är helt okej. Det finns verkligen fördelar med läraryrket, även om det är svårt att komma ihåg vilka de är när man kliver upp på måndag morgon för att gå på ett möte där man skulle kunna spela alla karaktärer själv eftersom man redan vet vad alla kommer att säga. Men sen. Sen går man till klassrummet och får berätta för eleverna att vi ska gå på David Batra tillsammans. Och så fikar man med Annika en stund. Och så sitter man och myser med en kopp te på arbetsrummet och planerar en kurs man faktiskt hade velat läsa själv.

På tre dagar har jag varit på Coffee Lounge tre gånger och fikat med tre olika sällskap. Känns som om mitt sociala livet har gjort en rejäl uppryckning.

Angel: Han ser ju ganska bra ut för att vara vuxen man?
Ja annars är det ju småpojkar som gäller.

Kommentarer
Postat av: Angel

Konstigt att mina förklarningar till mina citat ALDRIG hamnar i bloggen! Jag sa att jag ville vara anonym ;)

2011-01-25 @ 09:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0