Helvete! Jag menar...

... hoppsan! Jag glömde visst några citat.

Mamma: Men vi ska spela När och Fjärran sen?
Lina (överlyckligt): Ska vi?!
Vi är hårt drillade, spel är ROLIGT!

Vi spelade "Med andra ord", för den oinvigde ett spel där man ska beskriva ett ord utan att säga någon del av ordet:

Mamma:
Den här boken som är så bra!
Matts: Bibeln?

Lina: En fågel som har en näbb och som kan göra ett ljud!
Det var verkligen bra att du preciserade "fågel" där. Annars hade det kunnat bli svårt.

Matts:
Mårddjur!
Mamma: Mård!
Jag: ??!
Matts:
Mårddjur!
Mamma: HAMSTER!

Matts: Rom och 70-talsgrupp!
Jag: KAVIAR!

Mamma (till Therese): Tyst me re!
Det är kärlek. Ibland kommer bara lite spel emellan.

Mamma: Fado! Det var nästan R.
Eh nä? Det börjar på f och sen finns det inget r?

Jenny (spänner biceps):
Vad spänner jag?
Therese: LÅR!

Kommentarer
Postat av: Lina

Tycker min förklaring är helt glasklar!

2011-01-05 @ 11:16:11
Postat av: Therese

Absolut Lina. Det var jag som var dum som borjade gissningarna med "pelikan". :-)

2011-01-05 @ 21:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0