Dream a little dream

Inatt drömde jag att jag satt hemma hos Matts och klappade hans katt (han har ingen katt). Katten var lika gammal som mig (yeah right). Hon hette Korint. Plötsligt kom jag på att jag måste gå hem och fixa med lite kläder, så då tog jag med mig Korint (eh, för att... ja... jag... ?). Jag sa nog ingenting till Matts om det. Väl hemma rasade garderoben så då gick jag på fest istället. Det visade sig att det var jag som höll i festen och den var hemma hos mamma och pappa. Fast de var inte där. Däremot var våra katter där. Och jag hade förstås med mig Korint. En bekant från dansen kom fram och la armen om mig och frågade om något oerhört banalt, men givetvis misstolkade hans gravida flickvän situationen grovt och kom fram för att skälla ut mig. Då insåg jag att jag hade tappat bort Korint! Så jag började leta. Och leta. Och plötsligt var vi inte hos min mor och far utan hos Matts mor och far. De hade tagit hand om sin dotters lilla son över natten (Matts har inga syskon...) så vi måste vara tysta efter klockan 11. Måste hitta katten före 11! Jävla katt till att gömma sig! Plötsligt var det MILJARDER jävla katter överallt, och alla hade samma färg som Korint, men eftersom Korint var så gammal var hon mycket strävare i pälsen, så jag gick och klappade alla katter om och om igen. Nu kom Matts på att jag hade tappat bort hans katt. Han blev mycket arg och vägrade hjälpa till att leta. När jag äntligen hittade kattjäveln försökte hon springa ifrån mig men jag fick tag i svansen som tur var. Men man får ju inte dra katter i svansen! Här vaknade jag av väckaren.

Kommentarer
Postat av: Anna

Puuuhh!! :-)

2011-02-10 @ 11:43:36
Postat av: Therese

Ahaha, "Korint"? Fffjolla!

2011-02-10 @ 18:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0