Veckan...

... i bilder.



Nifty har äntligen flyttat hem! Det är så sanslöst bekvämt att ha bilen utanför huset. Snacka vardagslyx.

Glöggmys hos Annika och Jörgen. Ett mycket strikt schema hade upprättats för kvällen (via mail. Ja, vi har hemskt mycket att göra på jobbet, men ibland är vi... i behov av lite humoristisk stimulans).



Mannen står vid spisen som sig bör. Ja inte min man alltså, men såsom varande den ende mannen i sällskapet tog Jörgen sitt ansvar och utfodrade samtliga fem närvarande kvinnor (ja eller Annika var också inblandad i tillredningen, men det blev en bättre bild så här). Vi tar ju vårt ansvar för kvällen på annat sätt (notera ale-flaskorna).

Samtalsämnen som skolans slampa, pest-eller-kolera-wild-cards, Pernillas drömmar (say hello to my little friends!) samt grannar som svimmar avhandlades i vanlig ordning.

Elin eller Pernilla (det var i slutet av kvällen, jag minns inte så noga): Otippigt!
Eller otippat som man kanske... Äh.

Dagen efter glöggmyset umgicks jag med Angel och Maja. Men jag lägger bara upp bilder på andras barn i undantagsfall. Maja hade hursomhelst världens sötaste Simba-body på sig! Ja. Hon har fått den av mig?



Sen var det plötsligt andra advent? Och eftersom alla andra tar kort på ljus och lägger ut kände jag mig manad att göra detsamma. Eh. Fint va?



Underbara Cynthia hade med blommor till mig igår som tack för körlederiet (jag tvingar kollegor att sjunga med mig och plinkar på pianot hjälpligt i takt).

Jag (glatt, till Niklas som spelar dataspel): Tar du paus?
Niklas: Jag dog.

Det var det. Nu sticker jag till storstan på kurs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0