Man vet att...

... man är otränad när det piper i lungorna och svartnar för ögonen efter tio minuters innebandy. Visserligen var vi bara två mot två men ändå. Blodsmak, kaskadsvettningar och spontanastma, all inclusive liksom.

Jag läste en artikel häromdan om att människor som inte trivs med sina kollegor är mycket sjukare än andra. Jag må vara rätt sjuk ibland på alla sätt och vis, men det beror definitivt inte på kollegorna. Idag har jag gått runt och bara njutit av allt trash talk, alla dåliga ordvitsar, all hjälpsamhet och all eleverna-kommer-imorgon-panik. Det är ett väldigt roligt jobb jag har. Med väldigt väldigt roliga kollegor.

Och det bästa av allt: imorgon kommer eleverna tillbaka, och då blir jobbet ännu bättre.

För övrigt är mitt liv som en dålig komediserie. Idag lyckades jag sätta en sticka i benet i personalrummet och det gjorde så DJÄVULSKT ont. Haltade bort till sjuksyster, som förstås inte var där idag. Men Monica, min darling var där. Hon är SYV:are (det vi kallade SYO-konsulent) och hade operationsredskap (läs:pincett) i skrivbordslådan, så efter att ha konstaterat att den jäveln naglat fast sig i knäskålen opererade jag med stadig hand ut den. Helt normalt beteende i skolkorridorerna.

Och igår var vi på en guidad visning av Forsbacka bruk. Det var... inte så intressant. Jag har så jävla svårt för att gå runt och TITTA på grejer? Jaha. Det här var en masugn ja. Vad... fint. Men sen fick vi mat. Åh så god mat. Och kaffe! Precis efter maten fick vi en liten föreläsning om huset vi satt i. Då passade jag på att praktisera mina yviga handrörelser och välte ut ett vattenglas med en smäll. Eller ja, inte ETT vattenglas, MITT vattenglas. Som jag just fyllt på.

Som avslutning: om precis en vecka befinner jag mig definitivt inte hemma i soffan. Nejnej. Då är jag på Cirkus i Stockholm och ser Brad Paisley. Helt. Jävla. Ofattbart.



Kommentarer
Postat av: Angel

Rätta mig om jag har fel här nu...

Man ska väl få ihop början på en text med slutet utav den för att det ska vara en jävligt bra text? Så här är min tolkning:

Jag har jävligt taskig kondis och höll på att dö (i början)

Om Jag hade dött i början (så hade Angel fått åka på Brad Paisley!)

Har jag fel?

2011-08-17 @ 22:02:05
URL: http://annakarinkarlsson.blogspot.com
Postat av: Jess

Du har så rätt. Så rätt. ;)

2011-08-17 @ 22:14:50
URL: http://jessikavingakristina.blogg.se/
Postat av: Anna

Vinka när du kommer till Sthlm! Eller kom och säg hej om du har tid! :-)

(Åker du hem på kvällen förrseten? Eller behövs sovplats? I förorten då... :-))

2011-08-22 @ 07:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0