Når tiden går baglaens

En kväll som innehöll allt. Vi inledde med att berätta så chockerande historier att fantastiska Fraj (allitteration!) sölade vin över både mig och Annika. Tur att vi är så duktiga på att hålla ihop knäna, den nya soffan klarade sig. Sedan tyckte vi att det var en bra idé om gästerna pajade bordet. Tor har dock lösningar på allt.

Tor: Jag hämtar ett nytt bord!

Det gjorde han också. För det är klart att man har ett nytt rumsbord i beredskap.

Vi avhandlade viktiga ämnen. Som dryckesvanor.

Tor: Det är lite kvar men det är nästan slut. Jag är lite rädd att det ska bli det.

Sassa: Här kommer fulvinet!



Leverans genom fönstret!

Tor: Var fan är våra whiskeys Fraj?
Fraj (viftar med handen): Du tog dom ditåt?

Tor: Hon bara typ sväljer och går vidare.

Och snacks.

Annika: Och Tor tog hand om gurkan!

Angel (enligt Tors hörsel): Fanns det mer chips också?
Tor (lite förvånad över de plötsliga kraven på utbud): Jag kan kolla?
Angel: Nej, det FINNS mer chips. Vi hade med oss.

Fraj: Jag är inte en potatis!


Och Norsjöminnen förstås.

Tor: Vad mysigt det låter. Bada naken under stjärnorna. Men utan Jens.

Tor: Jag vill bara påpeka att efter första näckandet tog jag på mig badbyxorna igen.


Och andra typer av minnen.

Tor: En var äldre och en var två år yngre. Jag vet, för jag var i mitten!

Jag: Det var en video med en häst?
Fraj: Nej ingen häst!

Sassa: Dom är lite slappa i skaftet men...
Angel: Det är min farmor som har gjort dom.


Och sånt man måste vara lite försiktig med.

Angel: Det är fruktansvärt att man stoppar dom där!

Sassa: Det är svårt att vara försiktig i munnen.

Angel: Kom det nåt?!

Tor: Jag ville inte bita i den för man vet aldrig vad som är i.

Angel: Nej jag kan inte ens ta i dom. Det stinker om fingrarna.

Angel: Jamen jag fick den vita såsen. Det här ser så jävla illa ut.
Tor: Det ser riktigt illa ut.

Sassa: Ånej. Tor fyllecyklar.


Avslutningsvis delade Tor med sig av sina visdomsord. Förutom att han bevisade att han numera VET att ABBA är en akronym talade han om för alla var skåpet ska stå:

Tor: Hem är ut genom dörren.

Och såg till att jag skulle klara hemresan smärtfritt.



Min nya portkod.

Fraj, du får sjukanmäla dig på nya jobbet och åka med till Norsjö. Det är din tur att vara citatnedtecknare.





Kommentarer
Postat av: Mr. T

Phew.. Vilken natt och vilken galen kväll det blir, värd att besjungas av mången bard i oändligheternas oändlighet! Härhemma kurerar sig folket idag och gladast av alla var ändå Zeke när han hittade en ostbåge på golvet att kalasa på. Det måste väl göra Gudmor lite extra varm om hjärtat?=)

2011-04-10 @ 15:36:33
Postat av: Jenny

När jag bodde på ett annat ställe i ett tidigare liv så hade vi fem stycken rumsbord... Givetvis var fyra stycken undanstoppade och "bra att ha"...

2011-04-10 @ 16:16:32
Postat av: Hannah

Thäräse ska visst släpa med mig till Norsjö också, men jag är nog tyvärr snarare en citatskapare än en nedtecknare...Men jag kan ju alltid lära mig att cykla på enhjuling tills dess - så jag fyller en funktion menar jag...?



Ps. På tal om yppighet ska du be Therese berätta historien om den iskalla duschningen/kissningen kl 03.15 en fylletorsdag...jag vet numera PRECIS hur "uppiga" ni är :P

2011-04-11 @ 16:45:33
URL: http://www.hannahiskottland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0