Igår...

... var en mycket konstig dag. Den började jävligt bra. Sen ramlade en död kråka ner framför mina fötter. Jag tror att det var när jag hörde ljudet av fjädrar splatta mot asfalten som jag trädde in i the Twilight Zone, för sedan hände följande:

1. Kopieringsmaskinen började tala franska med mig. Jag förstod bara "fermer" (stäng för er som inte genomled sex års franskstudier under högstadiet och gymnasiet), så jag tryckte ner alla fönster hela tiden.

2. Jag nös en halv banan över arbetsrummet och min svarta klänning. Vet ni hur svårt det är att få bort snorblandad banansmet från svart tyg?

3. Jag satte i halsen på lunchen så att jag nästan kvävdes. Nånting måste ha varit väldigt roligt, men jag minns inte vad. Bara att Jörgen var inblandad. Surprise liksom.

4. Jag fick ett telefonsamtal från Högskolan i Dalarna som ville ge mig mitt drömjobb. Tyvärr alldeles för få timmar och alldeles för snart men ändå jävligt smickrande.

5. Alla elevers datakonton blev låsta. Jag fick tillbringa en stor del av lektionen med att låsa upp dem.

6. Jag somnade mitt i Twilight. Yeah right liksom. Men det gjorde jag faktiskt.

Sammantaget en JÄVLIGT konstig dag. Som fortsatte idag med ett återseende jag inte riktigt hade räknat med. Märkligt hur mycket livet (och man själv) kan förändras på ett år.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilket drömjobb?!

2010-09-04 @ 17:31:09
URL: http://cutescars.blogspot.com
Postat av: Martin

Det är kanske lika svårt som att få bort oljefläckar från en vit tröja.

2010-09-04 @ 19:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0