I wanna go home...

En helg i Hällsjö. Börjar med en resa från Gävle då det uppdagas att tutan på min/mammas bil (det är lite svårt att reda ut ägarförhållandena) låter precis som tutan på bussen i Little Miss Sunshine (se den. Seriöst.). Jag kan ha garvat läppen av mig när vi försökte tuta på Annagrannen utanför Vasa.

Jag kan också ha drabbats av regelbundna skrattanfall hela vägen norrut. Vadå? Om nån nyser roligt måste man väl få skratta?

Väl i Hällsjö hann vi med Yatzy med mor och ett par Viklunds innan fredagen var till ända. Vi hämtade upp dem på en fest. De var lite fnittriga. Jag förlorade ändå.

Lördag var GULD. Promenad runt sjön, bastu, cabaréfilm, god egenlagad mat, spelkväll... What more could you ask for? Jo. Citat förstås.

Matts: Det gäller bara att hålla tungan i rätt mun.
Jag: Ja, så man inte är ute och kladdar på alla andra.
Men jag är inte den svartsjuka typen egentligen.

Mamma: En häck ska vara så att man ser ut men inte in.
Matts: Det är den perfekta häcken.
Good to know.

Per: (gäspar stort) Ja nu är väl klockan över sju förstås.
Och han lät bara LITE bitter.

Mamma: Åh, jag ser han framför mig! Fast de e inte han.
Jag undrar fortfarande vem det var hon såg.

Jag: Jag tycker ni har tappat geisten lite?
Mamma: Jamen vi svarar ju på alla frågor men vi har ju fel!
Jobbigt.

Tillbaka i Gävle lagom till danskursen igår kväll. Längtar redan tillbaka hem-hem. Men det finns bra saker med Gävle också.

Matts: Är du döv kvinna?! Jag knackade ju två gånger?!
Jag: Jag höll på att prassla med en kycklingpåse?

I morse grät jag en skvätt över valresultatet. Kändes nästan värre än när Modo missade slutspelet i fjol. Konstaterar att det finns många som inte tycker som jag och att jag inte har en aning om vad jag ska tycka om det.

Kommentarer
Postat av: Angel

Borde vara Matts som är svartsjuk i kladdandet på andra frågan. Förlåt... men jag gillar att hångla med dig och kommer fortsätta!! ;)



2010-09-20 @ 15:56:59
URL: http://isthisyourideaoffun.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja. Det här är faktiskt MYCKET värre än när MODO inte gick till slutspel. Och det vill inte säga lite.

2010-09-20 @ 19:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0