Inte illa pinkat!

En helg som avslutades med att jag klev i lite Emma-kiss (vad ska man göra när storasyster är så rolig att man inte har tid att gå på toa?) kan ju inte sammanfattas på annat sätt?

Många: Scratch my pig... b-i-a-t-ch!
Blev alla tiders citat. Liam, den irländske gitarrspelaren, skulle hälsa på storasyster och... ja... klia hennes gris.

En helg i Hällsjö. Som vanligt alldeles... alldeles underbart. Jag fick äntligen se min tvillingsyster i vad jag visste var hennes rätta element: med flöjten i handen omgiven av folk som förstod hennes storhet. Som jag alltid har gjort. The power of three var dessutom för några få ljuva timmar inte bara på samma plats andligen utan även kroppsligen. Systrarna Nilsson är i en klass för sig.

En alldeles vanlig fredagkväll i Hällsjö innefattar en norrköpingsbo, en irländare, en familj Viklund, en familj Nilsson med bihang, en Siv/Stop (för andra känd som Mattias), flickvänner och ex-pojkvänner och alldeles lagoma (jo, det är visst ett ord) mängder Bacardi, öl, whiskey och skratt. Och citat.

Matts: ... a Finnish gravity test?
Ja fast på engelska tror jag att det heter pregnancy test. Men du har ju alltid rätt så.

Stenmark:
Oh, very small.
Liam: Practical!
Ja, ni pojkar borde ju veta?

Mamma: Båttjära luktar gott men jag vill inte ha det i mun!
För att citera Trolltyg i tomteskogen: Mamma, du är så smart!

Stenmark (till Hanna): Är du gammal?
Han påstod att han försökte fråga HUR gammal hon var men den norrländska korthuggenheten kom i vägen. Yeah right.

Mamma: Du får trycka åt olika håll Jonas.
Hon är snäll min mamma. Och pedagogisk.

Pappa: I fucked my kärring, I mean wife.
Ja alltså, han citerade nån annan!

Pappa: ... tio små negerbollar.
Det var i alla fall vad JAG tyckte att han sa.

Det är alltid tråkigt att lämna Hällsjö, men den här gången kändes det extra onödigt. Varför kan vi inte bara sitta där och spela yatzy istället för att... ja... jobba och såna dumheter?

Jag: Tack då, du skaka av mig?!
Matts: Jamen jag måste ju vara där nere?
Citaten tog inte slut för att vi nådde Gävle. He was on a roll.

Jag: Är du hungrig?
Matts: Jag vet inte. Det kurrar i och för sig i magen. Men man vet inte så noga, kan ju vara bajsnödig också.

To be continued. Jag har bilder också.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jessika: Hela vägen ner i halsen?! Huvva!!!



(Bra sis, då vet vi...;P)

2010-10-19 @ 17:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0