Ett fint ord

Idag läste jag en artikel om hur man kom på namnet Spotify. Det stod bland annat att en svensk översättning skulle lyda ungefär "finnifiera" (inte en finne i pannan utan att hitta PÅ något som man skulle säga här i Gävle. I övriga Sverige säger normalt folk bara "hitta" men hey, jag är inte den som dömer), ett ord som naturligtvis skuttade högst upp på min lista över dagens gulligaste ord! Och så finnifierade jag en låt som får mig på så jävla bra humör.

Igår skrattade jag så att jag dreglade men jag kan inte för mitt liv komma på vad som var så roligt. Men det viktigaste måste ju trots allt vara att man HAR roligt.

Idag glömde jag först stövlarna på jobbet och gick hem i inneskor, och försökte sedan baka kanelbullar utan kanel. Det gick faktiskt.

Jag vill dock påpeka att innan jag moffade bullar åt jag förstås en hälsosam middag. Och dejtade Annika på gymmet. Man är väl ingen slob heller.



Och nä, jag tänker inte ta kort på de obscena mängderna beasås och M & Ms jag satte i mig efter gymmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0