En dag...

... när vindarna bär... Eller som vi Hällsjöbarn sjöng en gång för längesen: "En dag, när spriten tar slut" till våra föräldrars ohöljda förtjusning (förtjustningen kan ha haft något att göra med det faktum att vi befann oss i slutfasen av en surströmmingsskiva). Strax därefter ramlade ett barn i surströmmingsspadet. Om jag minns rätt.

Anonym kollega: Men jag skulle vilja se en sån där riktig brandövning när brandkåren kör in på skolgården och tar stegen upp till 300-planet och räddar en docka. Nåt sånt vill jag se!
Anonym chef: Men vi hade ju en sån övning förra året?
Anonym kollega (indignerat): Var var jag då?!

Vi hade personalmöte idag. Viktiga saker avhandlades. Och åts upp. Annika och jag tog, visa av erfarenheten, med oss två påsar M & Ms. Snack size. De räckte ungefär halva mötet. Sen turades vi om att nypa varandra i låret när det blev för jobbigt. Jag passade också på att lära mig hela radiobokstavslistan utantill. Ni vet. Det där bokstaveringssystemet som de använder i Doktorn kan komma? Alfa, Bravo, Charlie, Delta, Echo, F... F... Äsch. Nu har jag glömt vad F:et var.


Kommentarer
Postat av: Therese

Ey, vi har just roat oss med att lara oss hela den listan i vart hus ocksa! Varsta tvillingmojon. Foxtrot, Golf, Hotel (och hur kan du glomma F:et, vad ar du for patetisk halvmessyr till DKK-fan?? Inte for att jag riktigt kan minnas just nu vem som var det, men nan var baske mig Foxtrot).

2010-11-10 @ 21:01:08
URL: http://200more.blogspot.com
Postat av: Anna

Ni har aldrig lärt er det svenska? Tänkte bara, utan att vara näsvis, att det kunde vara mer praktiskt att kunna, eftersom vi ju (Jessika iaf) befinner i Sverige och inte i "Doktorn kan komma"... ;-)

2010-11-11 @ 19:22:25
Postat av: Therese

Finns det ett svenskt? Wow...jag som bara anvant hitte-pa nar jag ska bokstavera i Sverige (typ Urban...Anka Anka....Jessika)

2010-11-11 @ 20:25:11
URL: http://200more.blogspot.com
Postat av: Jess

Det svenska fanns också med i kalendern jag lärde mig ur. Men när jag såg att S bokstaverades med Sigurd och inte Skutte la jag ner.

2010-11-11 @ 23:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0