Ups and downs

Jag har inte spelat brännboll sen… lärarlaget spöade eleverna för ett par år sen. Vänta nu, det var när nuvarande treor gick i ettan. Ja ett par år ja. Hamnade lite ur spår nu här, men idag spelade vi i alla fall brännboll med den gula gruppen. Det är så vi kallas, Jossans (och numera Tonys också) små (ja eller allt är ju relativt) godingar.


Dharmanna: Heja tjejer! Och vänner!
Va fan! Var det inte hos over bros?!


Peter: Bra Emma! Hårdare nästa gång!

 

Sen visade Peter vad han menade när han hivade iväg slagträet mot domarna. Team Jessika vann. Alltså mitt lag. Alltså jag var på det vinnande laget. Jag ville bara säga det.

 

Tony: Så jag får lov på alla ikväll då?
Pinsam tystnad.
Men jag lovar, det är inte du, det är vi. Som inte törs bjuda upp.


Sen kom pappsen förbi med mitt nya balkonggolv. Det som är lite jobbigt är att NÅN (måste vi nämna namn här?) mätt lite fel så golvet passar inte riktigt. Jag har nästan bestämt mig för att fixa det själv men det känns som om det är lite strutsvarning på den här uppgiften. Jessika kommer att stoppa huvudet i sanden ett tag och låtsas att det ska se ut så här. Golvet SKA alltså stå inne i lägenheten.


Pappa: Nu fick du gröt i ljuset!

 

För övrigt har det varit en jobbig helg. Jag har förlorat alldeles för mycket för att jag ska vilja tänka på det. Och jag är inte helt säker på vad jag vunnit istället.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0