Tänk vad man...

... kan lära sig på en dag.

1. Det finns ytor i lägenheten som man inte städat sedan man flyttade in. Fönstren är ju en klassiker, men idag fick jag för mig att kika på ovansidan av badrumsskåpet (ja? Får inte du en oemotståndlig lust att göra sånt ibland? Där ser du.) och det var... rätt spännande faktiskt... Ja det är betygsättningstider. Ja jag har sjukt mycket att rätta. Ja jag hittar på alla möjliga ursäkter för att slippa.

2. Tydligen har jag rörelseförmåga som en pensionär i ryggen. Det var vad läkaren sa samtidigt som han skrev en remiss till diverse provtagning och röntgen. Och inte vet de vad det beror på heller. Känns som en bra belöning för tre års regelbunden träning... Men ja e int oroli, nu är jag inne i en sån där fantastisk vårdapparat igen, så det känns som hemma. Inte har jag tappat humorn heller? Men så ÄR jag ju en Jessika?

3. Vissa kollegor (och vänner) har mycket bättre minne än vad jag har. Jörgen gjorde en obetalbar koppling mellan min stela rygg och ett sms jag skickade för... ja minst en vecka sen? Jag tycker att det är LITE osportsligt mot oss som har minneskapacitet som en blyertspenna att komma ihåg sånt? Och dessutom ha mage att utnyttja det MOT mig?

4. Det räcker att bo tre år i en stad för att känna alla. Ja eller nästan. På väg till läkaren idag (en promenad på ungefär 500 meter) mötte jag tre personer. Jag kände två. Känns nästan som Härnta.

Vad har du lärt dig idag? (ja jag talar till min ende läsare, reveal yourself already...)


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har lärt mig att det är tomt på jobbet utan min Jessika...Ses imorgon hoppas jag!

2010-05-25 @ 18:08:06
Postat av: prinsessanhildegun

Idag har jag lärt mig flera saker:

- att kofta är ett olämpligt ytterplagg i regn.

- att möten på mer än två timmar är....långa?

- att man kan arbeta liiite mer strukturerat än jag.



Imorgon ska jag försöka lära mig nåt skojigt istället!

2010-05-25 @ 20:52:19
Postat av: Angel

Jag har lärt mig följande:

1.Hälsar man på Jessika en tisdagkväll får man Te och Kaka.

2. Är man kvar hos Jess mer än 2 timmar får man ont i magen..( av skratten alltså!)

3. Vill man skvallra och leta personer på Facebook....guess what?

Åk till Jessika!!

2010-05-25 @ 21:22:48
Postat av: Jörgen

Var inte orolig, var mycket hellre skräckslagen! Jag kommer ihåg mycket mer än så, av vad du sagt och skrivit... Är jag beredd att utnyttja även det mot dig? Yes it is!

2010-05-26 @ 10:13:43
Postat av: Jenny

Idag har jag lärt mig:

att det är mycket enklare att fånga hästar på grönbete om man tar med en muta.

att min sambo fortfarande kan överraska mig (på ett positivt sätt)

att två barn kan dra i sig ett paket ballerina kex precis efter middag utan problem

2010-05-26 @ 21:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0