Tänk så fel man kan ha...

... och tänk vilken tur att det finns folk som vet att sätta en på plats.

Fel 1
Efter tre år i Gävle har jag ingen dialekt kvar.
Rättelse
Råa hånskratt när jag försöker hävda detta faktum. Jag ger igen med att dissa gävlemålet. Det går så där.

Fel 2
Angel och jag menar att Jossan slår alla rekord när det gäller att kläcka ur sig citat som måste bevaras för eftervärlden.
Rättelse
Jossan: Men det är ju ur Tonys mun det hoppar flest grodor! Den får ni ta och hålla koll på!
Eh, det är ju du som är instruktören, tala gärna om hur du hade tänkt dig att detta ska gå till?

Fel 3
Jag tror att Angel ska klara sig undan förkvällen utan att hamna här. Det handlar om minuters marginal.
Angel: Man får ha jättelite och så får man knåda länge!

Annars tycker jag att Angel och jag lyckades om inte delta så i alla fall då och då dödsföraktande kasta oss in i konversationen med infödingarna. Efter vissa inledande svårigheter.

Winnerbäck på en balkong med tända ljus. En öl i ena handen, Angels knä i den andra. Nästan så man blir religiös.

Kommentarer
Postat av: Angel

Känns som du har en röd tråd i dina blogginlägg... först lyssnar du på psalmer sen ska du bli religiös! ;) Jag gillar´t! Men du Sandra Dahlberg (läs Jessika Nilsson), jag älskar din dialekt så du behöver inte känna dig hånad!



Och förresten tycker jag absolut man kan skratta hysteriskt när någon berättar att den fått böter för att han kört med dimljus på på cruisingen i stan, vi fick ju uppmärksamhet.. eller hur!?



och sen en sak till... Är det bara jag som kommer ihåg att Jessika skulle dansa naken (eller iaf i bikini) på nästa medlemsfest.. Jag vill verklingen att denna utmaning ska utföras i sommar!!!

2010-05-10 @ 09:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0