När dumhet...

... bedrar vishet. Eller saker-man-borde-lärt-sig-med-åren-och-erfarenheterna (många tror att år och erfarenhet är samma sak, men med tanke på att det finns tjejer som vaknar på morgonen utan att varje dag ge ny innebörd till uttrycket "bad hair day" så är jag inte så benägen att hålla med. De må ha år, men de har inte erfarenhet).

1. Köp inte fikabröd med en kompis för att fika hemma hos dig själv. Det kommer att bli kakor över. Och du kommer att äta upp allihop själv.

2. Om du vet om att du har karaktär som en Nilsson-syster, utsätt dig icke för frestelser. Sist jag köpte hem kokosbollar startade jag ett årslångt beroende som tog slut endast för att jag flyttade till ett land där det inte säljs kokosbollar. För tro mig, Irland har inga såna. Jag letade överallt.

3. Tro aldrig att du har koll på schemat. Säg därför inte till en elev som frågar att det inte är någon lektion imorgon om du inte är HELT säker. Kolla en gång till. Annars kan du råka ställa in en lektion som du faktiskt inte tänkt ställa in. Det finns ingen djungeltelegraf som är lika effektiv som elever med chans till sovmorgon.

4. Köp aldrig en lägenhet utan badkar. Behövs väl knappast nån förklaring här.

5. Försök aldrig nånsin gå emot magkänslan. Om det inte gäller kokosbollar, det är BARA då du har fel. They are evil.


Jag tar en ny bild på den tomma kartongen imorrn.

Kommentarer
Postat av: Angel

Du kan få bada här... om betalningen är en del ur din tomma kartong ;P

2010-06-01 @ 09:38:37
Postat av: Therese

Ah, det ar dar jag gatt fel. Utsatt dig icke for frestelser, Nilsson-syster. Too late. Rapar popcorn och cola efter tva dagars frosserier och forsoker lite snyggt undvika att svimma over spanjors nyliga intrade i biblioteket. Tips pa hur man lattast ska undvika frestelser da, det later sa...trakigt?

2010-06-01 @ 16:24:49
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/
Postat av: Jenny

Säger samma som T, too late, much too late... tittar anklagande på PepsiMaxglaset här bredvid

2010-06-03 @ 14:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0