Favorit i repris

Mitt i rättandet av nationella prov hittade jag en liten orange lapp i rättningsmappen. I bläck stod det: "The ass remains". Precis vad jag behövde. Detta bevingade uttryck skapades en eftermiddag på gymmet för läääängesen av Mattias som skulle förklara en sällsynt komplicerad övning för mig. Såsom varande engelsklärare behövde jag ett förtydligande och han hade inga problem med översättningen. Jesus. Jag ska börja använda det här uttrycket oftare. Kan tänka mig flera situationer då det kan come in handy så att säga.

Inte riktigt hundra än må jag erkänna. Dock har jag rättat en hel hög nationella prov eftersom alla gratis tv-sajter till slut kickade ut mig.

Jag har även (som vanligt) tvättat monstruösa mängder tvätt. Lätt uttråkad? Moi? Jajamen.

Finns bara en sak kvar att säga: Thanks for me (som en elev avslutade sin text).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0