Vissa skulle kalla det att...

... tröstäta. Jag tycker bara att ostbågar och after eight är jävligt gott.

Mitt lov avslutades i Hällsjö. Hann med Långsele, Sollefteå och Järbo också.

I bilen på väg från Långsele.
Jag: Henke ska jobba en massa nu han. Skotta tak, köra snöslunga, fixa trappräcke. Vad ska jag göra när vi kommer hem?
Pappa: Det finns nog jobb åt dig med. Vill du bowla?
Och sen fikade vi. Och gick på stan. Och sjöng Singstar. Och fixade mumsig middag (far gjorde pärmos!). Och spelade Yatzy. Och bastade. Och kollade på film. Min pappa kan det där med lov han.

Pappa: Men jag vill ju inte slå på den där jävla lillan!


I bilen på väg mot Gävle.
Jag: Jag kan väl inte ha den där i handen äh? Jag ska ju äta?
Sätter Henke på plats lite.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Bugar mig för vår far, han kan sannerligen det där med lov han! Önskar bara att han och jag kunde lova någon dag, typ till helgen...;)

2010-03-09 @ 12:02:20
Postat av: Jörgen

Förstår pappsen, håller med! Själv hatar jag att slå på de jävla ettorna, men ibland måste man... Jag är en fin lärare!

2010-03-09 @ 15:47:39
Postat av: Annagrannen

En liten stege är fortfarande en stege? :)

2010-03-09 @ 18:59:03
Postat av: Tor

Ja inte är det väl släktträff i Hällsjö utan Yatzy heller!!

2010-03-09 @ 19:24:17
Postat av: Therese

Jag blir så hemsjuk att jag går åååååååt!

2010-03-10 @ 01:45:44
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/
Postat av: Nils.Nilsson

Taget ur sitt sammanheng kan mycket bli konstigt.

Men det var en trevlig helg

2010-03-16 @ 17:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0