Tänk om?

Idag hade jag en jättekonstig lektion med gregoriansk sång och reflektionspromenader. Men det var lugnt och skönt.

Tänk om jag hade massor med planeringstid på jobbet? Då skulle jag göra världens längsta rollspel med alla litteraturepoker och sen köra det under tre terminer med eleverna. Vilken jävla Svenska B-kurs. Kunde bli hur bra som helst. Varje elev får vara en författare, och så dö då och då och återfödas som en annan författare i en senare tid. Nån som vill hjälpa till med planerandet?

Jag har tänkt om också. När det gäller en hel del. Gick en egen reflektionspromenad med Martin idag. Även om jag är perfekt måste jag erkänna att man tänker bättre på två.

Imorgon ska jag dansa i sex timmar. Ikväll ska jag i mycket trevligt sällskap vila min stackars tå så att den orkar det.  Full fart.

Kommentarer
Postat av: Annagrannen

Hehe, kul idé! Jag vill vara Mary Shelley för hon skrev en bra bok och så fick hon umgås med Lord Byron. Hrm.



Eller vadå? Får man inte vara med för att man är lärare? :(

2010-03-26 @ 19:27:56
Postat av: Anonym

Gregoriansk sång rules

2010-03-26 @ 19:42:57
Postat av: Annagrannen

Men åh! Nu har jag klickat in här för femtielfte gången, väntar och hoppas på ett dansinlägg ju! :)

2010-03-28 @ 22:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0