En lärares spännande vardag

Långlunchade med barnledig väninna idag. Läckert att prova vara latte-mamma ett tag. Utan att behöva byta blöjor eller dra barnvagn. Fast jag tror att latte-mammor pratar lite mer barn. Och lite mindre mig.

Jag kanske måste sluta trakassera elever under bokpresentationer? Idag förklarade jag för alla som ville lyssna (och alla andra också) att vi måste börja se varandra som MÄNNISKOR, inte bara som män och kvinnor. Om jag blir trött på mig själv? Never.

Dagens elevbidrag:
Elev: Jessika, varför har inte jag fått tillbaka min text?
Jag: För att du inte har lämnat in den?
Elev: Jaha...

Om allt går enligt planen drar jag till Japan ikväll. Med en sexpack bärs. Har kommit över min bussfobi, trots att ett fyllo ramlade över mig sist. Det gäller bara att vara tillräckligt motiverad.

Kommentarer
Postat av: Therese

Du är bara bäst.

2010-03-24 @ 15:44:33
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0