Shoot the...

... birds! Fast jag föredrar Alan Jacksons replik i Die Hard: "Shoot the glass" på felfri tyskamerikanska. Varför skjuta fåglar? Ta en promenad i Boulognern så förstår du.

Igår frågade farbror doktorn om jag inte kunde tänkas ha en ätstörning (jag var nära att svara "räknas kokosbollar", men vill till mitt försvar säga att jag inte gjorde det). Det har jag inte. Snarare tvärtom visade det sig idag. Jag tycks nämligen tro att jag är bra mycket smalare än vad jag faktiskt är (eller så har jag jävligt taskigt ögonmått). De håller på att byta ut alla elevskåp på skolan, så korridorerna är numera diaboliska labyrinter. Detta stoppar dock inte en Jessika. Hon travar glatt vidare med en trave böcker i famnen tills det tar stopp. Jag FASTNADE mellan två skåp med en trave böcker i famnen! Det är rätt svårt att vända med en trave böcker i famnen. Det är nästan lika svårt att göra sig mindre med en trave böcker i famnen. Jag vet ärligt talat inte hur jag tog mig loss med en trave böcker i famnen.

Övriga iakttagelser idag:

* Lärare i flock är mycket intressanta varelser. De får instruktionen "från och med klockan nio serveras det fika. Hämta gärna senare så att det inte blir så mycket kö". Klockan tio i nio står majoriteten (ja, även en Jessika) och skär tårta. Ja vadå?! Den kan ju ta slut! Det är vad som brukar hända på Vasa.

*Det är hemskt tråkigt att lyssna på tråkiga människors historier. Kan ni inte bara vara tysta och låta mig prata?

*Det finns snygga lärare. I know! Jag trodde inte det var sant heller! Men han kanske inte var lärare. Hm.

Kommentarer
Postat av: Angel

Hallå, DU är en snygg lärare! ;)

2010-06-17 @ 01:20:08
Postat av: Therese

"Alan JACKSON"?? In your dreams kanske. In my dreams är det den ojämförliga Alan RICKMAN som äger Die Hard. Tillsammans med John McClane. Kära syster, du kan helt enkelt inte vara i bra form just nu. Kom till Hällsjö och vila upp dig. Här kan man också få praliner. Köpta på Lidl säkerligen, men det dug väl det med.

2010-06-17 @ 19:35:19
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0