En semestrande lärares...

... stilla betraktelser.

1. Om man dricker en blåbärssmoothie till frukost blir tandkrämsspottet blått.

2. Alla maträtter går att rädda med bea. Till och med när man måste använda äckligt glutenfritt rostbröd istället för hamburgerbröd. Men det krävs ganska mycket bea då.

3. Att åka till Jossan för att äta lite jordgubbar (jordbuggar! Det borde heta så!) kan sluta med att man sliter av sig alla kläderna i hennes sovrum. Och att man belönas för ansträngningen med underkläder.

4. Alla uppdaterar inte sin status på FB hela tiden. Det innebär ICKE att deras liv är mer spännande än mitt. Det måste vara tvärtom.

5. Det är roligt att vara lat. Tills man ska gå och lägga sig. Och det ligger en massa kläder på sängen som man redan borde ha packat inför morgondagens resa norrut.

6. Om man inte kan äta bröd, godis, kakor eller kött går man ner i vikt. Vare sig man vill eller inte. Jag kanske ska starta en viktminskningsskola? Men vem i hela helvete skulle vilja leva på ägg, melon, ost och grönsaksburgare med beasås? Förutom jag?

Dagens citat:

Jossan: Och där låg jag och guppade i sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0