En resa norrut

Jag vet inte vad det är med Gnarp. Men det är ett bekvämt ställe att stanna till på.

Vi pratar om tips för att få blommor att klara sig längre.

Anonym moster: Ja jag hörde att man skulle slå sönder stjälkarna på syrener med en hammare för att få dom att hålla längre. Så det gjorde jag (här väntar sig alla en framgångshistoria eftersom det är temat). Dom tvärdog!

Farligaste låtarna när Jessika kör bil:

You're the voice - John Farnham
För att det är familjen Nilssons bästa allsångslåt. När jag i min ensamhet försöker ta mitt ansvar och sjunga som en hel familj Nilsson glömmer jag kanske för ett ögonblick att det är jag som kör bilen.

Pour some sugar on me - Def Leppard
Radiokanalerna kommer och går längst kusten. Plötsligt får jag in Rockklassiker. Det är inte att rekommendera att dansa sittande i bilen på E4:an.

Strax söder om Sundsvall blir jag frånåkt av en TANKBIL. I Hudiksvall har jag kämpat mig ikapp. Och förbi. With a vengeance.

Jag blev också påmind om norrländskans kortaste dialektuttryck: o-i. Vad det betyder? Gissa?

Kommentarer
Postat av: Angel

Hade du farthållare i bilen? För då kan man trampa grundsteg när man kommit upp i 110 ;)

2010-06-09 @ 20:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0