Det var ju det där med...

... tingens relevans. En elev med spindelfobi fick spel när vi fikade i Boulognern idag. Jag ställde mig helt oförstående till reaktionen. En spindel? So what? Sen kom jag på hur jag spenderade gårdagskvällen.

Klockan närmar sig elva. Jessika är på väg att gå och lägga sig. Nystädad lägenhet, nyduschad Jessika. Hon lyfter undan täcket och får syn på ETT KRYP! Jessika tänker genast "pälsängel" (som är det absolut äckligaste Jessika vet och den största anledningen till hennes maniska städande under sängen) och kastar sig över den. Nej. Inte av den anledningen Jörgen. DEN SKA DÖDEN DÖ! tänker Jessika och tar livet av det äckliga lilla krypet. Sen saniterar Jessika hela rummet. Och lite till. Och nånstans har Jessika hört att pälsänglar inte gillar aromatiska oljor. Så hon skvätter en liten aning för hysteriskt en liten aning för mycket doftolja i rummet. Det kan ju trots allt gömma sig en släkting till krypet nånstans. Hon hittar inte ett enda kryp till. Nånstans. Hon är inte ens helt säker på att det VAR en pälsängel eftersom hon inte riktigt vet hur såna ser ut. Det hindrar henne dock inte ifrån att byta alla lakan (de var ärligt talat inte direkt jättesmutsiga), hiva ut överkast och sängöverdrag på balkongen, dra fram sängen och förvarningslådorna under den och rengöra ALLT. Jessika brukar vara rätt avslappnad när det gäller allehanda insekter (utom såna som sticks) men de ska fan inte vara i sängen. Och de ska fan inte äta hennes kläder. Jessika försöker sedan sova i sin (en aning för) orientaliskt doftande och ack så rena säng. Det går så där.

Som sagt. Ibland kan man behöva en påminnelse om att vi alla har våra svagheter. Och styrkor.

Kommentarer
Postat av: Therese

Uack, det later ackligt med kryp i sangen! (dubbelmening intended), sager du att det beror pa hur valstadat man har det? Ih!



kan du inte lagga in en bild pa en san dar palsangel (jag forsokte googla men det gick sadar med brittiskt tangentbord) sa jag vet vad jag letar efter sen i natt?

2010-06-03 @ 21:35:53
URL: http://twohundredmiles.blogg.se/
Postat av: /Mylla

pälsängeR heter det ju ;-)

2010-06-03 @ 22:18:31
Postat av: Anna

Precis vad jag skulle skriva, det heter pälsänger. Och Jessika, de äter ULL, inte BOMull, d.v.s. inte sängkläder... :-) Bara så du vet :-)

Puss & kram!

2010-06-04 @ 14:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0