Semesterdag på Furuvik...

... med familjen Nilsson. Minus far. Men han dök upp på Skype i morse så att vi kunde vara en familj straight from the 2000-tal.

Emma: Nähä du, jag är inte för liten!
Så sätter man mamma på plats!



Hon VAR inte för liten.Therese kanske egentligen var lite för stor, men som tur var hoppade det på en annan jätte på andra sidan för att balansera upp det hela.


Ja, jag kanske var LITE avundsjuk när Angel vann 4 kilo choklad på Furuvik för några veckor sen. Så jag bestämde mig för att spela bort en massa pengar på chokladhjulen bara för att kunna sura PÅ RIKTIGT sen över min otur (martyr? Moi? Alls icke). När ungarna och storasyster åker karusell styr mor och jag således stegen mot Tobleronehjulet. Mor satsar på två brickor, jag på en. Hjulet stannar. Nummer 70. Jag tror vi har förlorat. Men så! Vad skådar mammas öga! På en av hennes brickor STÅR ju nummer 70 längst ner. Hon tjoar hej vilt (och ber sedan om ursäkt till främlingen närmast) medan jag ler lite ansträngt. Jippie, vi kanske får en 60 grams Toblerone för 75 spänn liksom? Jag hade inte fattat att ALLA nummer på brickan gav 2 KILO CHOKLAD! Sen fattade jag.



Jag kanske inte nämnde att Toblerone är min favoritchoklad? Och att det visade sig att Jenny och Therese inte gillar Toblerone, så jag och mamma fick nästan 30 Toblerone var? Ja, jag upprepar Toblerone en hel del. Så att ingen missar vad det var vi vann.

Stekare med stockholmsdialekt utanför får- och gethagen: Asså, dom säger verkligen bä?
Det finns verkligen alla sorter.

Mamma (läser på väska) Para... paraply... paraply-ide? Va?
Ja fast det stod park slide.

Kommentarer
Postat av: Angel

Toblerone är gott ;)

2010-07-23 @ 15:35:03
Postat av: Maria

För information så Älskar jag också Toblerone! haha

2010-07-30 @ 19:45:39
URL: http://mariastrom,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0