Zebror, uppsatser och ett långsamt farväl...

... till min älskade gran. Det är enligt Jessikamått dags att plocka undan julgrejorna nu. Fast det skär i hjärtat.

Jag har precis "rättat" (läs: kommenterat) den bästa elevuppsats jag nånsin läst. Det känns fruktansvärt oetiskt att lägga ut elevcitat här, så det gör jag inte. Men den involverade yours truly med en svenskpiska, en beskrivning av mig som en riddare i skinande rustning (typ) och ett förtäckt hot. Ja? Jag ger bara skrivuppgifter jag vill läsa, så det är klart de ska handla om MIG?! Nej? Är det inte heller etiskt? Äh...

Annars har dagen mest gått ut på att skicka störiga sms, springa till tvättstugan i tid och otid, flytta kläder fram och tillbaka samt hänga på FB. ALLT för att slippa rätta uppsatshögen från helvetet. Med lite god vilja kan man dock säga att jag hann ungefär halvvägs igenom den idag! Eller mycket god vilja. Eller enbart god vilja.

För övrigt är det aldrig fel att uppfylla nyårslöften under årets första vecka. Så har man det bortgjort.




Kommentarer
Postat av: Anna

"har det bortgjort"??

Ska inte nyårslöften gälla för hela året...

2010-01-06 @ 16:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0