How do you talk to an Angel?

Det är alla andra jag inte kan prata med. Angel förstår alltid precis vad jag menar.

Lönehelg. Spöklikt lugnt när vi efter förvirrad taxiresa (vi blev nästan översprunga av en kanin alldeles innan vi klev in i taxin. Rubbat) landat på Heartbreak. Dans, fuldans, tjejslagsmål på dansgolvet (ja VI var inte inblandade!). Två killar från Bispgården, jag trodde jag hörde fel först. Modofans. Erbjudande om hångel. Jag låtsades vara pryd lärarinna, Angel skrattade rått.

Angel: Du tror inte jag sög eller?!

Jag: Akta håret!
Angel: Hålet! Nej, inte det, jag menade ju det där bak!

Senare på kvällen. Människor överallt. Jordgubbsshot. Nya vänner. Kollegor. Trängsel i jackkön. Ramlösa Citron. Promenad hem. Plötsligt är det inte alls svårt att gå i högklackade stövlar på blankis.


Tjejmiddan. The lost quotes.
Annika: Men dom har ju inte alltid pennor i arslet?

Annagrannen: Varför inte ha hår på huvudet?!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vill gärna veta mer om kaninen?! I övrigt lät det väl som en helt vanlig helg???

2010-01-31 @ 17:42:41
Postat av: Annagrannen

Ja? Varför inte?! :D

2010-01-31 @ 21:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0