Gott och blandat. Men mest gott.

I morse duschade jag på mindre än fem minuter. Jag var själv rätt imponerad. Varför? Jag hade bråttom till kaffet på stan?

En person som jag var väldigt förtjust i en gång i tiden frågade varför jag alltid skrev frågor i sms och i msn-konversationer. Jag svarade "det gör jag väl inte?". Tror det är en skada från Hällsjö när Mattias en hel sommar sa "jaha?" när han menade "ja tack". Den där lite frågande tonen är ju SÅ irriterande. Hehehe. Man blir som man umgås.

Idag har jag dessutom för första gången nånsin lyckats handla alla julklappar på en och samma gång. Och jag vill ha ALLIHOP själv. Det är ett bra tecken.




Häromdan lagade min hemmaman mat till mig (läs: han stekte halloumi och kyckling). Det blev förrätt till och med.



Alltså, det kanske SER torftigt ut, men med lite pesto är det ju SÅ GOTT! Själv är jag numera KUNG på soppa.



Vadå det ser ut som barnmat? KUNG I TELL YOU!

Jag diskuterade sjukdomar och stress med en kollega häromdan och kom fram till följande: även om det är uttjatat så är det ett faktum att våra kroppar och hjärnor är anpassade för en helt annan typ av liv än det vi i västvärlden eftersträvar idag. Tanken med våra kroppar är att de ska röra sig mycket och vila mycket däremellan. Tanken med våra hjärnor är att de förutom korta stunder av uppmärksamhet (vid fara eller... ja... när man skulle... göra upp eld? Ja JAG tycker att det är svårt!) ska befinna sig i långa perioder av vila. Nu befinner sig våra kroppar sällan i rörelse (inte i mitt jobb i alla fall) och våra hjärnor i ständig aktivitet. Så man kan ju verkligen undra: är all utveckling av godo? Det var dagens djupdykning.

Kommentarer
Postat av: Lojsan

KUNG I tell you! Mohahahaha!

2010-12-04 @ 17:09:22
URL: http://lojsansbravader.blogspot.com
Postat av: Henrik

Hur fick han kycklingen grön?

2010-12-04 @ 17:43:00
Postat av: Jess

Hahaha! Tyvärr är det avokado! :D Kycklingen var huvudrätten.

2010-12-04 @ 17:45:29
URL: http://jessikavingakristina,blogg.se
Postat av: Therese

IIIH, vilken påse är till mig??

2010-12-04 @ 20:24:20
URL: http://200more.blogspot.com
Postat av: Anna

Djupdykningen: Jag tappar tråden hela tiden, värre än vanligt. Kan det bero på min arbetssituation tro? Behöver nog ingen psykolog för att se sambanden, liksom.

2010-12-05 @ 12:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0