Saker man INTE...

... ska göra på Vasa.

1. Gå med armbågen före in i en dörrkarm. Om det ekar i korridoren av smällen av ben mot trä kommer det att göra rätt ont sen. I flera dar.

2. Glömma grejer på rummet. Som ligger längst upp. När man har lektion längst ner. Och det är 110 trappsteg däremellan.

3. Komma på den briljanta idéen att man kanske ska sortera lite papper? It's the dark side. Det finns ingen ände på helveteshögarna. De kommer att ta över ditt liv. Ja eller mitt alltså.

4. Sluta dricka kaffe. Plötsligt är man en av "the Others".

Och då har jag inte ens tagit upp saker man inte ska göra med eleverna. Usch Jörgen och Angel, jag tänkte inte SÅ!!!

Nu förväntar jag mig att du talar om vad man inte ska göra på DITT jobb. Som straff. För vad? Eh, kom igen, jag har inga oskyldiga läsare.

Kommentarer
Postat av: Lojsan

Smart pedagogiskt grepp där, "nu förväntar jag mig..." haha, nä, jag går inte på den :-).

2010-08-26 @ 05:34:17
URL: http://lojsansbravader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0