Är rätt säker...

... på att jag kommer att vänja mig vid att jobba 80%. Och fort kommer det att gå.

Gårdagens dans på Ladis (Laduholmen i Forsbacka för icke-dansnördar) var en... intressant upplevelse. Mina gamla smygfavoriter Jannez hade bytt ut typ... hela repertoaren sen jag dansade till dem sist. Lite trist, eftersom de spelade mycket Richard Marx och Michael Learns to Rock förut (ja jag erkänner, jag ÄLSKAR att dansa till snygg smörpop. Och dissa inte min Richard, I warn you!). I och för sig spelade de "Hazard" och "Animals". Det gick att leva med.

Lite sent blev det, vilket gjorde dagens föreläsning på morgonen till en ännu intressantare upplevelse. Jag VILLE verkligen lyssna men jag började fnissa åt anonyma kollegor hela tiden. Usch ja. MEN! Det som är bra med att jobba 80% är att jag kunde GÅ HEM mitt på blanka förmiddan?! Eller, först åkte jag till Citygross, men sen.... mmm... Kan ha sovit rätt gott ett par timmar här.

Vid besöket på Citygross var jag med om en grej som börjar bli ett återkommande event när jag parkerar. På min bil måste man skruva i och ur batteriet hela tiden på en liten strömbrytare eftersom den annars drar ur och vägrar starta. Jag kan absolut ingenting om bilar men en idiot kan klara detta. Därför är det extremt roande att se alla karlar som tittar bekymrat på mig när jag slänger upp motorhuven. Man vill liksom klappa dem på huvudet och säga: "Lilla gubben, oroa dig inte. Jag vet faktiskt vad jag gör." Ja alltså, det vet jag ju egentligen inte, men jag gör det och bilen går framåt så jag ser inte problemet?

Kommentarer
Postat av: Therese

Hörrö, ta lite av de där 80% pengarna, ta ledigt en fredag och köp en snorbillig biljett till Skottland, jag vägrar spela MLTR men lite RM kan gå, kanske jag till och med slänger in lite BA och ST!

2010-08-20 @ 18:15:44
URL: http://http:/twohundredmiles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0