En helt vanlig fredag på jobbet

Annika och Jörgen pratar om att experimentera med pedagogiska metoder.
Jag: Men det finns ju sånt som är mycket roligare att experimentera med!
Jag LOVAR, jag menade inte så...

Idag har jag lyssnat på begravningstal. Och bröllopstal. Och födelsedagstal. Och tacktal. I hur många andra yrken hinner man det på en timme?

Jag upptäckte idag att många av mina elever är homofober. GIvetvis försökte jag utmana deras idéer (jag är ju en sån FIN fördomsfri människa) men det slutade förstås som vanligt med att jag var tvungen att outa mig själv. När jag frågade varför de antog att jag var straight var det en elev som svarade: "För annars skulle jag inte kunna tycka om dig". Det var både gulligt och hemskt på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0