Sälj inge brännvin till pappa

Jag TYCKTE väl att det var lite lite citat efter en hel helg med familjen Nilsson. Men så plötsligt hittade jag ett noga hopvikt papper i väskan... Ta-dah!

Far och jag: Så sälj inge brännvin till MAMMA, då blir hon så konstig å daaaan...
Ohörbart mummel följer då vi inte riktigt kommer ihåg texten.
Mor och jag (hittar tråden igen):
Och så kastar hon ostbågar på PAAAAPPAAAA...
Här slänger jag en ostbåge i riktning mot käre far och TRÄFFAR mitt i pannan! Även en blind höna.

Stina:
Jag behöver kissa!
Stefan: Men gå på toa då!
Stina: Men Emma står på locket!

I backen hos Viklunds.
Lina: Men Inga, varför leker inte du med de andra barnen?
Ja det kan man verkligen undra.

Mamma: Titt ut, dumsnut!
Alltid lika uppmuntrande. Tack mor. Ja det var till mig.

Mamma:
Jag kom in i ett jokerstim!
Som om DET vore nåt ovanligt. Jag ska aldrig mer spela Rummy. Med mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0