En engelsklärares...

... helvete.


Nej, man kan inte inleda en mening med "But, I think..." Brukar du säga så också? "But" PAUS "I think..." Hyperventilerar du ofta?

Nej, man ska inte skriva "got" HELA JÄVLA TIDEN bara för att det är det enda verb man kan.

Nej, det är inte okej att börja ALLA meningar med "I think". Och för guds skull, försök inte variera med "But, I think" (se ovan).

Nej, man kan inte byta tidsform mitt i en mening "When I was young I have a toy". Säger du "När jag var ung har jag en leksak" också? Jaha det gör du ja. Glöm det.

Nej, man kan inte välja verbform själv. Det heter inte "He go to school" eller "I does not like". (Jaja, jag VET att det finns dialekter där det här är okej, men mina elever snackar INTE de dialekterna annars, så varför gör de det i texter?)


Om jag borde dricka en kopp kaffe istället för att rätta? You f*** bet.

Kommentarer
Postat av: Annagrannen

But this guy he like got arrested and stuff.

2010-04-24 @ 19:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0