A work in progress

Jag är som det där skämtet: "Varför skapade Gud mannen före kvinnan?" "Han gjorde en kladd först". Jag har börjat renskriva vissa delar tror jag, eller i alla fall göra ett andra (tredje? fjärde?) utkast. Men jag vet inte riktigt what darlings to kill.

Påsklov. Bastubad med mor och far. Backbowling hos Viklunds. Kanske den roligaste historia jag hört på flera år signerat yngste brodern Melander. Road trip till Östersund och fika med en (skadad) världsmästare. Mycket bilåkande, men det är helt okej det med. Bara sällskapet är rätt.

Återberättat av mamma Jenny.

Jenny: Ja, vem kommer snart och hälsar på?
Emma: Jesskika! (uttalas 'Jess-kicka)
Jenny: Ja och vem mer?
Emma: Hängsle!

Mamma ska säga godnatt till Hängsle.

Mor: Lägg dig inte på kotten nu!
Hon förstod inte vad hon sagt förrän jag sprayade badrummet med tandkräm i en hysterisk skrattattack.

Och nu sitter jag och grinar över ett debattprogram på SVT. Helt normalt alltihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0