Who wouldn't wanna be en egen Jessika?

Näringslära kan ta sig i ett ställe där solen inte skiner, jag mår mycket bättre med lite (ja eller okej... mycket...) kladdkaka i magen!

Inte för att jag mådde direkt dåligt före heller, fick en riktigt genomkörare på gymmet idag så nu är jag så där härligt trött som man blir timmen innan man inte längre orkar lyfta armarna för att borsta tänderna. Så jag tänkte ta tag i det där med duschande och gnuggande (av gaddarna, ingenting annat Annika och Jörgen!) typ... nu...

En lärare utan lektioner är konstigt nog en både harmonisk och glad lärare. Eller så är det bara jag? Det brukar bara vara jag. Som en klok kollega sa häromdan "Alla borde ha en egen Jessika". Det är ju bara att hålla med? Alla FÅR dock inte det, men JAG får det varje dag och eftersom en egen Jessika för tillfället är oerhört organiserad på jobbet (även om det kanske inte VERKAR så), tränar lagom mycket, har massor med underbara vänner och skrattar åt sina egna skämt (Åh. Hon är så rolig en egen Jessika!) så tycker jag nog att jag har det rätt bra? Vad var det jag höll på att prata om? Ja... inga lektioner ja... Så jag har hunnit planera med min alldeles egna kandidat, rätta texter om Harry Potter (ja? Man är väl dum om man ger eleverna TRÅKIGA uppgifter som man sen måste läsa?) och... torka av skrivbordet med sån där handdesinfiktion (heter det så? Desinficeran...? Desinficerings...? ÄH!) eftersom det var ÄCKLIGT. Jag har inte bacillskräck. Jag tycker bara att det är dumt att chansa.

Diska, duscha, dormsova. Ditta lite på Idol först?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0