Welcome to hell...

... eller rättare sagt mitt liv idag...

Starten: Toaletten vägrar spola. Som den världsvana lantis jag är surar jag inte för det utan hämtar hink för att fylla med vatten i duschen. Glömmer dock den LILLA detaljen att vrida om från dusch till kran. Nyplattat hår, fina jobbkläder, vatten uppifrån. Inte bra.

Gör en snabb luktkoll av mina stövlar som råkade ut för en liten olycka häromdan. Inser snabbt att de aldrig kommer att gå att använda igen. Mina FAVORITstövlar. Jag blir lite ledsen.

Fortsättningen: Jobb upp över öronen. Försöker samtidigt ringa vicevärd och frisör med varierande resultat. Får tid hos frisören men inser när jag kommer dit att det är hos en frisörelev, som visserligen är mycket noggrann, men som också tar EN OCH EN HALV TIMME på sig att toppa mitt hår. TOPPA! Återvänder till jobbet och gräver ner mig i uppsatshögar. Efter fyra timmars jobb har högarna minskat med ungefär en tiondel av sin höjd. Jippie.

Tar mig med Anna till IKEA. Spyr galla över dumma killar och dumma spel. Känns mycket bättre. Blir stoppad för kontroll i IKEA-kassan. Inte ens kassörskan har sett den typen av kontroll förut, men det är klart att JAG ska råka ut för den just den här fantastiska dagen.

Slutet: Kommer hem och försöker boka tågbiljetter. Det går inte. Toaletten kan fortfarande inte spola.

MEN: Jag har köpt nya fina gummistövlar. Röda. Och jag har ätit chokladkakor. Och vicevärden kom till slut och förklarade för toaletten att den visst kunde spola. Och Modo. Modo.


Kommentarer
Postat av: Jenny

fniss You rule sis!

2009-10-27 @ 22:02:50
Postat av: Anna

Ojojoj... Trösta dig emd att jag hört om frisörelever som fått människor GRÅTA.... Fast den karriären blev visst rätt kort sen :-)

Vad ska du göra i helgen? Jag åker söderut på lärdagmorgon...

2009-10-28 @ 08:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0