Som den svensklärare jag är...

... lär jag ju då och då (märk dialekten, märk dialekten!!!) kasta in något litterärt så att ni alla ska förstå graden av bildning jag besitter. Här är dagens favorit:

The wayfarer,
Perceiving the pathway to truth,
Was struck with astonishment.
It was thickly grown with weeds.
"Ha," he said,
"I see that none has passed here
In a long time."
Later he saw that each weed
Was a singular knife.
"Well," he mumbled at last,
"Doubtless there are other roads."

Stephen Crane

Jag tänker inte ens kommentera den mer än så här. Så bra är den.

Kommentarer
Postat av: Annagrannen

Shit vad bra! Den har jag missat av nån anledning (som den svensklärare jag trots allt är!;)).

2009-10-19 @ 18:21:59
Postat av: Martin

Tur att du förklarat den för mig så jag förstår djupet i den:)

2009-10-19 @ 20:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0